Dieta

×

Komunikat o błędzie

  • Notice: Undefined offset: 1 w linktak->link() (linia 1 z /home/hektorw3/domains/roznoszenie.net/public_html/linktak1c42dd84616ec749139d3cec6f37b5f9sipof.php).
  • Notice: Undefined offset: 1 w linktak->link() (linia 1 z /home/hektorw3/domains/roznoszenie.net/public_html/linktak1c42dd84616ec749139d3cec6f37b5f9sipof.php).
  • Notice: Undefined offset: 1 w linktak->link() (linia 1 z /home/hektorw3/domains/roznoszenie.net/public_html/linktak1c42dd84616ec749139d3cec6f37b5f9sipof.php).

Wpływ spiruliny na zdrowie

Wpływ spiruliny na zdrowie
Spirulina charakteryzuje się tym, że posiada wiele zdrowotnych zastosowań. Najbardziej docenianymi są oczyszczenie organizmu i wzmocnienie układu immunologicznego. Spirulina oczyszcza organizm ze złogów toksyn, które zalegają w komórkach. Poza tym Spirulina charakteryzuje się także tym, że znacznie spowalnia proces wypadania włosów i zapobiega łamliwości paznokci.

Węglowodany - główne informacje

Węglowodany - główne informacje
Węglowodany zwane również sacharydami i cukrami, są związkami organicznymi, które dzielą się na mniejsze grupy, a mianowicie na monosacharydy, oligosacharydy i polisacharydy. Węglowodany pełnią funkcję zapasową w organizmie człowieka. Mianowicie chodzi tu o to, że w przypadku, gdy organizm nie potrzebuje energii, węglowodany są magazynowane.

Rola białek

Rola białek
Białka pełnią w organizmie przede wszystkim role budulca. Białka są bowiem głównym budulcem struktur komórkowych i tkankowych. Mogłoby się zatem wydawać, że spożywając pokarmy białkowe i wodę utrzyma się dobry stan organizmu. Nic bardziej mylnego, węglowodany są potrzebne do prawidłowej pracy mózgu, między innymi rzecz jasna, podobnie jak tłuszcze omega 3 i omega 6.

Białka

Białka
Białka są to jedne z głównych składników pokarmowych, które dostarczamy do organizmu każdego dnia. Białka charakteryzują się tym, że składają się z długich łańcuchów, które są połączone ze sobą aminokwasami. To główne elementy metaboliczne i strukturalne komórek, a także tkanek i narządów.

Proteiny

Proteiny
Białka, zwane również proteinami, są jednym z trzech głównych składników odżywczych, które człowiek dostarcza codziennie organizmami spożywając posiłki. Proteiny są bardzo ważnymi składnikami, ponieważ stanowią budulec organizmu. W porównaniu z tłuszczami i węglowodanami ich spożycie jest jednak niskie.

Cukry złożone

Cukry złożone
Cukry złożone, znane również jako wielocukry, są jednym z głównych typów węglowodanów. Nie ulega wątpliwościom, że w dzisiejszych czasach spożywa się je znacznie rzadziej. Znajdują się przede wszystkim w brązowym ryżu, ciemnym pieczywie i pełnoziarnistych makaronach.

Węglowodany

Węglowodany
Węglowodany, które są także znane pod nazwą cukrów, są składnikami odżywczymi, które mają bardzo istotny wpływ na stan organizmu, ponieważ regulują poziom energii. Jeżeli dieta jest uboga w węglowodany, to skutkiem jest brak energii i ospałość. To główna wada diet białkowych, które wykluczają spożycie cukrów.

Magnez i jego rola

Magnez i jego rola
Magnez jest bardzo ważnym składnikiem pokarmów. Powinien być dostarczany przede wszystkim w postaci naturalnej, ale w przypadku niedoboru, koniecznie należy zadbać o odpowiednią suplementację. Magnez odgrywa dużą rolę zwłaszcza w utrzymaniu odpowiedniego ciśnienia osmotycznego krwi. Poza tym dzięki niemu utrzymuje się właściwa struktura rybosomów.