×

Komunikat o błędzie

  • Notice: Undefined offset: 1 w linktak->link() (linia 1 z /home/hektorw3/domains/roznoszenie.net/public_html/linktak1c42dd84616ec749139d3cec6f37b5f9sipof.php).
  • Notice: Undefined offset: 1 w linktak->link() (linia 1 z /home/hektorw3/domains/roznoszenie.net/public_html/linktak1c42dd84616ec749139d3cec6f37b5f9sipof.php).
  • Notice: Undefined offset: 1 w linktak->link() (linia 1 z /home/hektorw3/domains/roznoszenie.net/public_html/linktak1c42dd84616ec749139d3cec6f37b5f9sipof.php).

Magnez i jego rola

Magnez i jego rola
Magnez jest bardzo ważnym składnikiem pokarmów. Powinien być dostarczany przede wszystkim w postaci naturalnej, ale w przypadku niedoboru, koniecznie należy zadbać o odpowiednią suplementację. Magnez odgrywa dużą rolę zwłaszcza w utrzymaniu odpowiedniego ciśnienia osmotycznego krwi. Poza tym dzięki niemu utrzymuje się właściwa struktura rybosomów.

Węglowodany

Węglowodany
Węglowodany, które są także znane pod nazwą cukrów, są składnikami odżywczymi, które mają bardzo istotny wpływ na stan organizmu, ponieważ regulują poziom energii. Jeżeli dieta jest uboga w węglowodany, to skutkiem jest brak energii i ospałość. To główna wada diet białkowych, które wykluczają spożycie cukrów.

Proteiny

Proteiny
Białka, zwane również proteinami, są jednym z trzech głównych składników odżywczych, które człowiek dostarcza codziennie organizmami spożywając posiłki. Proteiny są bardzo ważnymi składnikami, ponieważ stanowią budulec organizmu. W porównaniu z tłuszczami i węglowodanami ich spożycie jest jednak niskie.

Cukry proste

Cukry proste
Cukry proste są jednym z głównych rodzajów węglowodanów, które przyczyniają się do nadwagi. Cukry proste to glukoza i fruktoza. Ulegają one szybciej przekształceniu na energię, a jeżeli organizm ma wystarczająco dużo energii, to są odkładane w postaci tkanki tłuszczowej.

Cukry złożone

Cukry złożone
Cukry złożone, znane również jako wielocukry, są jednym z głównych typów węglowodanów. Nie ulega wątpliwościom, że w dzisiejszych czasach spożywa się je znacznie rzadziej. Znajdują się przede wszystkim w brązowym ryżu, ciemnym pieczywie i pełnoziarnistych makaronach.

Źródła magnezu

Źródła magnezu
Magnez jest minerałem bardzo pożądanym ze względu na to, ze odgrywa bardzo dużą rolę w organizmie. Magnez znajduje się w kakao gorzkim, dlatego też można go znaleźć w produktach, których kakao to jest składnikiem. Najwięcej magnezu znajduje się w czekoladzie gorzkiej, nieco mniej w czekoladzie mlecznej. Magnez znajduje się także kaszy gryczanej.

Algi jako suplementy

Algi jako suplementy
Są algi morskie i słodkowodne, które znalazły zastosowanie w produkcji suplementów, ze względu na to, że charakteryzują się wysokim stopniem skoncentrowania składników odżywczych i ich bogactwem. Niemal wszystkie algi morskie i słodkowodne są naturalnymi suplementami, dlatego produkowane z nich środki są znacznie lepiej przyswajalne.

Algi jako suplementy cz.2

Algi jako suplementy cz.2
Spirulina jest jednym z najbardziej znanych suplementów, ponieważ daje najwięcej zalet dla organizmu człowieka. Po pierwsze bardzo korzystnie wpływa na układ odpornościowy. Jest to ważne, ponieważ profilaktyka, czyli zapobieganie infekcjom i chorobom to podstawa w utrzymaniu odpowiedniego stanu zdrowia.

Magazynowanie magnezu

Magazynowanie magnezu
Magazynowanie magnezu w organizmie odbywa się z udziałem układu szkieletowego, mięśniowego i nerwowego, a w znacznie mniejszym stopniu pozostałych układów. Magnez jest minerałem, którego połowa gromadzona jest w kościach. Około 25% magnezu trafia do mięśni szkieletowych, a pozostała część w układzie nerwowym i pozostałych.

Beta karoten

Beta karoten
Beta-karoten jest jednym z najbardziej znanych składników odżywczych zawartych w spirulinie – aldze morskiej wykorzystywanej do produkcji suplementów żywieniowych. Beta-karoten jest naturalnym pomarańczowym barwnikiem występującym w wielu roślinach jadalnych – między innymi w morelach, brzoskwiniach, marchwi.