Dieta

Zdrowe odżywianie

Zdrowe odżywianie w dzisiejszych czasach jest wyjątkowo ważne. Niewielu ludzi jest świadomych, że sposób odżywiania i rodzaj pożywienia mają bardzo duży wpływ na sprawne funkcjonowanie organizmu. Odpowiednio zbilansowana dieta pozwala bowiem uniknąć zachorowania na wiele schorzeń. Poza tym wpływa korzystnie również na samopoczucie.

Woda w diecie

Organizm składa się w większości z wody, ale zazwyczaj jest tak, że pragnienie zaspokaja się pożywieniem, albo słodkimi napojami zawierającymi wiele substancji chemicznych niekorzystnych dla organizmu. Powinno się pić 2 litry wody mineralnej dziennie. Kiedy organizm jest odpowiednio nawodniony, człowiek czuje się pełen energii.

Kawa vs zielona herbata

Zarówno kawa, jak i zielona herbata są napojami uważanymi za te, które pobudzają do działania i dodają energii, szczególnie po południu i rano. Który jednak jest lepszym wyborem? W przypadku kawy substancją odpowiedzialną za działanie pobudzające jest kofeina, natomiast w przypadku zielonej herbaty jest to teina. To znacząca różnica, ponieważ teina działa łagodniej, ale równie skutecznie.

Dieta wegetariańska

Dieta wegetariańska spotyka się z krytyką wielu osób, które sądzą, że człowiek jako istota wszystkożerna, powinna spożywać różne rodzaje pokarmu, nie zaś jedynie pokarm roślinny. Ich zdaniem pokarm roślinny nie dostarcza wszystkich substancji odżywczych, które są zawarte w mięsie.

Dieta warzywno - owocowa

Dieta warzywno – owocowa jest szczególnie popularna w okresie wiosennym i letnim, kiedy rośnie apetyt na lekkie posiłki, świeże i niewymagające poświęcania dużo czasu na przygotowanie. Dieta warzywno – owocowa jest dietą podobną do wegetariańskiej, niemniej jednak opiera się ona przede wszystkim na sałatkach owocowych i warzywnych.

Algi

Spirulina jest pożywnym pokarmem, który jest pochodzenia roślinnego. Spirulina to nazwa algi. Algi są znane także jako glony. Od lat wykorzystuje się je do produkcji kosmetyków. Glony są to rośliny, które występują w środowisku wodnym. Wyróżnia się między innymi zielenice, klejnotki, krasnorosty. Algi charakteryzują się tym, że mają różną wielkość.

Algi morskie i słodkowodne

Algi morskie i słodkowodne charakteryzują się tym, że zawierają w sobie wiele cennych składników odżywczych, które powinny się znaleźć w diecie każdego człowieka, jeżeli chce on dbać o swe zdrowie. Algi morskie i słodkowodne gromadzą w sobie przede wszystkim podstawowe składniki odżywcze, takie jak białko i węglowodany.

Wpływ alg na zdrowie

Dzięki wnikliwej analizie alg morskich i słodkowodnych udało się stwierdzić, że zawierają one bardzo duże ilości składników odżywczych, które są dodatkowo w takiej postaci, która łatwo przyswaja się w organizmie człowieka. W algach zawarte są minerały, takie jak magnez, a także fosfor i fluor i wiele innych.

Algi w kuchni

Algi morskie i słodkowodne są obecne od dawien dawna w kuchni kultur Dalekiego Wschodu. Niemniej jednak są one również obecne w różnych postaciach nawet na polskich stołach. Niektóre algi morskie i słodkowodne są wykorzystywane do produkowania dodatków wykorzystywanych w przemyśle spożywczym. Warto wiedzieć, że algi morskie i słodkowodne wykorzystuje się miedzy innymi do produkowania zagęszczaczy i substancji o właściwościach żelujących.

Algi jako suplementy

Są algi morskie i słodkowodne, które znalazły zastosowanie w produkcji suplementów, ze względu na to, że charakteryzują się wysokim stopniem skoncentrowania składników odżywczych i ich bogactwem. Niemal wszystkie algi morskie i słodkowodne są naturalnymi suplementami, dlatego produkowane z nich środki są znacznie lepiej przyswajalne.