Witamina D

Witamina D jest jedną z witamin, które należą do grupy witamin rozpuszczalnych w tłuszczach. Witamina D charakteryzuje się tym, że w organizmie występuje w postaci prowitamin, czyli w tak zwanej niepełnej postaci i dopiero wskutek pojawienia się pewnego czynnika przekształca się w witaminę D. Czynnikiem tym jest promieniowanie ultrafioletowe.

Witamina E

Witamina E jest jedną z witamin rozpuszczalnych w tłuszczach. Witamina E jest zawarta w spirulinie. Spirulina zawiera także inne witaminy rozpuszczalne w tłuszczach i inne cenne składniki odżywcze. Jest jednym z najbardziej pożywnych pokarmów znanych nam we współczesnych czasach, choć wciąż bardzo mało popularnym.

Rola białek

Białka pełnią w organizmie przede wszystkim role budulca. Białka są bowiem głównym budulcem struktur komórkowych i tkankowych. Mogłoby się zatem wydawać, że spożywając pokarmy białkowe i wodę utrzyma się dobry stan organizmu. Nic bardziej mylnego, węglowodany są potrzebne do prawidłowej pracy mózgu, między innymi rzecz jasna, podobnie jak tłuszcze omega 3 i omega 6.

Białka

Białka są to jedne z głównych składników pokarmowych, które dostarczamy do organizmu każdego dnia. Białka charakteryzują się tym, że składają się z długich łańcuchów, które są połączone ze sobą aminokwasami. To główne elementy metaboliczne i strukturalne komórek, a także tkanek i narządów.

Beta karoten

Beta-karoten jest jednym z najbardziej znanych składników odżywczych zawartych w spirulinie – aldze morskiej wykorzystywanej do produkcji suplementów żywieniowych. Beta-karoten jest naturalnym pomarańczowym barwnikiem występującym w wielu roślinach jadalnych – między innymi w morelach, brzoskwiniach, marchwi.

Źródła magnezu

Magnez jest minerałem bardzo pożądanym ze względu na to, ze odgrywa bardzo dużą rolę w organizmie. Magnez znajduje się w kakao gorzkim, dlatego też można go znaleźć w produktach, których kakao to jest składnikiem. Najwięcej magnezu znajduje się w czekoladzie gorzkiej, nieco mniej w czekoladzie mlecznej. Magnez znajduje się także kaszy gryczanej.

Algi jako suplementy cz.2

Spirulina jest jednym z najbardziej znanych suplementów, ponieważ daje najwięcej zalet dla organizmu człowieka. Po pierwsze bardzo korzystnie wpływa na układ odpornościowy. Jest to ważne, ponieważ profilaktyka, czyli zapobieganie infekcjom i chorobom to podstawa w utrzymaniu odpowiedniego stanu zdrowia.

Algi jako suplementy

Są algi morskie i słodkowodne, które znalazły zastosowanie w produkcji suplementów, ze względu na to, że charakteryzują się wysokim stopniem skoncentrowania składników odżywczych i ich bogactwem. Niemal wszystkie algi morskie i słodkowodne są naturalnymi suplementami, dlatego produkowane z nich środki są znacznie lepiej przyswajalne.

Algi w kuchni

Algi morskie i słodkowodne są obecne od dawien dawna w kuchni kultur Dalekiego Wschodu. Niemniej jednak są one również obecne w różnych postaciach nawet na polskich stołach. Niektóre algi morskie i słodkowodne są wykorzystywane do produkowania dodatków wykorzystywanych w przemyśle spożywczym. Warto wiedzieć, że algi morskie i słodkowodne wykorzystuje się miedzy innymi do produkowania zagęszczaczy i substancji o właściwościach żelujących.